mandag 16. desember 2013

Advents-luke 16.desember

Hei alle og god advent til dere ♥
Nå er det bare en liten uke til jul og jeg, Jill har laget noen småtterier som jeg vil dele med dere.
 
 
 
Jeg fant en flott tutorial på You Tube av noen brettede julestjerner og tenkte at det vil jeg lage og sette på pakkene til mine venner. Disse blir et flott minne å henge på juletreet etterpå.
Jeg skal finne den og linke her, men nå i farta på sene kvelden fant jeg den ikke...
 
Tok noen bilder underveis, slik at dere også kan lage deres egne.
Godt humør og deilig julemusikk hjelper på i julestria, så her er en sang til dere fra meg
 
 
Dette trenger du:
Papir
Papirkutter og pregebrett
Lim, Jeg bruker min ATG som bare er helt fantastisk til dette.
Noe å sverte kantene med
Motiv
Bånd
Perle med ganske stort hull i midten 
 

Kutt 5 firkanter som er 3x3" og 2 firkanter som er 11/2 x 11/2, samt ett lite, rundt motiv. Jeg brukte en liten Spellbinder til dette.
Motivet mitt er Joyful Piglet fra Magnolia.
Fargelagt med disse Copic:
E00-000-0000 på grisen og E93 til kinnene
Båndet i halsen er E37-35-33-31

Svert alle kanter.
De store svertes foran og bak, de små bare på fronten.

Preg på 11/2 på alle sider og skrått over på den ene siden.

Brett de skrå endene mot hverandre.

Gjør dette med alle fem.

Lim spiss mot spiss, eller åpning mot åpning.

Når alle fem er limt sammen ser den slik ut

Lim båndene under den lille firkanten før du limer den på.
Tre en middels stor perle på båndene og knyt en knute i toppen.
Når du drar perla opp blir det mulig å folde ut stjernen og når du da fører perla ned igjen låses stjernen slik. Voila ♥

Her er de jeg laget. Går kjempefort å lage noen og perfekt å bruke restepapir.
 
Lykke til. Klem fra Jill
 
 

1 kommentar:

Gunn (Merete) sa...

Tusen takk Jill, dette var en fin ide, og akkurat det lille ekstra på pakkene til nære venner og familie :)