onsdag 18. desember 2013

Advents-luke 18.desember

 Da var det min (Lena) tur igjen, og jula nærmer seg med stormskritt!
 
Jeg hadde lyst å lage en telys boks, men hadde ingen klar plan. Alle maler jeg fant på nett hadde bare plass til noen få telys og det var ikke det jeg var ute etter. Jeg ville lage en boks som jeg kan gi i julegave og som faktisk kan brukes om igjen. Det går (iallfall hos meg) mye te-lys i julen, og da er det kjekt å ha de i nærheten samtidig som boksen kan være en pyntegjenstand i stuen :-)
 
Denne boksen har plass til 24 høye telys, jeg har brukt de som er i blank kopp da de er penest og har lengere brennetid.
Det ble litt bretting og styr før jeg kom i mål, men allikevel ble boksen litt videre enn det som var tenkt.. Det får ikke gjøre noe, denne havner under treet til en av mine guddøtre uansett :-)
 
Her har jeg pyntet lokket og jeg har brukt følgende materialer:
 
Dies: Spellbinders, Joy Craft, Memory Box og Quic cuts.
Pyntepapir fra Majadesign, Frosted.
Pynt: Metallhjørner WOC, glassgren: Kort & godt, Charms: Storyteller.
Seem binding bandet er fargelagt med  copics.
 
Motiv fra Lili of the valley
 

Esken sett fra siden.
Enkelt pyntet, litt blondeband rundt hele for å gi esken litt ekstra støtte.
 


Inne i lokket har jeg brukt tekststempel fra Kort & godt.
 
Lokket ble limt fast med kartong, jeg brukte punch på kantene.
Her ser vi at boksen godt kunne ha vært noen millimetere smalere.
 


Motivet heter Angelic harp
 

 
Jeg har brukt følgende farger:
E000-00-11-93
Y21-E51-53
BV20-23-25
E42-43-44
BG90-93-96/R14
W0-1-3
T0-1-3 
 
Jeg kommer nok til å lage flere slike etter hvert, og da vet jeg nøyaktige mål og kan lage en mal :-)
 
Håper dere koser dere i adventstiden, og tar dere tid til å høre på denne nydelige julesangene. Det er en av de fineste jeg vet om, og Maria Haukaas Mittet framfører den så vakkert :-)





Da ønsker jeg alle sammen en riktig god jul!


 

Ingen kommentarer: