mandag 2. desember 2013

Advents-luke 2. desember




Nå er det 2. desember, og har du lyst å lage en liten julehilsen så kan kanskje dagens inspirasjonsbidrag passe fint.

Jeg har nemlig tenkt å vise fram sjokoladekort. Disse er flotte å gi til for eksempel en god nabo, eller sende som et julekort til noen du setter pris på. Det er iallfall litt mer enn bare et julekort, uten at du trenger å bruke mere tid på det dersom tiden begynner å bli knapp.
Egentlig har jeg bestilt spesialsjokolade fra en lokal "sjokolademaker" her i Alta, men hun har dessverre ikke rukket å bli ferdig med de ennå. Et greit alternativ da er Nidars sjokolade med mye kakao, men du kan selvfølgelig velge en hvilken som helst sjokolade.
Det finnes mange varianter av sjokoladekort, og jeg pleier å bruke en mal jeg har funnet i bloggen til Marianne. Ta gjerne utgangspunkt i den og tilpass målene etter den sjokoladeplaten du har. Hvor mye du pynter, og om du vil pynte alle paneler er en smakssak.
Bildmålarna har noen veldig koselige stempel som virkelig gir meg julestemning, og her har jeg brukt Mimosa snowflake.
Jeg har brukt følgende farger:
Hud:E000-00-11-93
Hår; Y21, E50-53
Kjole/lue: B000-00-02-05,
Rødt:R01-20-22
Sko/votter: W0-1-3
Glitter snow på snøkrystallen
Fronten er ferdig pyntet.
 Papir: Papirdesign, Dies: Marianne design, Memory Box, Magnolia og Rox stamps.
MS punch til kantene og blader.
Jeg har pyntet helt enkelt på innsiden.
Stempel: Kort & godt, dies: Spellbinders
 Baksiden

Jeg laget et kort til i samme slengen, her har jeg brukt motivet Mimosa pepparkaka
Fargene jeg har brukt:
Hud: E000-00-11-93
Hår: E30-42-43
Forkle: E31-50-51
Rød: R14-20-24-29-59
Pepperkaker: E30-31-33
Kurv: E42-43-44
Glittersnow er "glasur" på hjertet

Fronten ferdig pyntet.
Papir: Maja design. Dies: Joy Crafts, Magnolia, Memory Box.
MS punch til kantene.
Frantage shabby white enamel på blomst og stjernedies.

Innsiden.

Stempel: Kort & godt, stjernedies fra Memory Box.

Håper du ble inspirert til å lage et sjokoladekort eller fler, de er gøyale å lage og helt sikkert koselig å få.

Det er heldigvis ennå tid til å lage flere småprosjekter, det er bare å følge med for her kommer det mange nye tips i adventstida :-)

Lena

3 kommentarer:

Jill sa...

Helt herlige sjokoladekort Lena ♥
Noe så fantastisk å få da!
Sjokoladen fra Alta er fantastisk, men den du har på bildet er ikke så ille den heller. Ønsker deg en fin advent uke og tusen takk for flott inspirasjon.
Stor klem fra Jill

Gunn (Merete) sa...

Dette var utrolig lekkert. Så fine kort og i grunnen ganske geniale gaver til naboen for eksempel.
Klem Gunn :)

Lena sa...

Tusen takk Jill og Gunn :-)

Alta-sjokoladen er nydelig, gleder meg til å få tyttebær-drøm og har absolutt ment å beholde iallfall en plate selv :-))

Ha en fin advenstuke!

klem, Lena