tirsdag 3. desember 2013

Advents-luke 3.desember

Heisann og en god tirsdag morgen.
Idag er det 3.desember og dagens luke i kalenderen er det jeg som har gleden av å dele med dere.

Jeg har da laget en toffifee eske. Jeg har ingen mal på denne, men målene er 17,5cm x 27,8cm
Jeg har da falset på 10,8cm,12,9cm,23,7cm og 25,8cm deretter brettet og limt sammen.

 Motivet er fra Paper Nest Dolls
fargelagt i disse fargene:
Hud: E11-21-51-50-93
Hvit: W0.E81.Blender
Rød: T5, E19-07
Grønn: YG97-95-91

 Denne er en kjapp og lage og er  flott vertinne gave i julen.
Håper dere liker esken min.

Nå kan dere lene dere tilbake å høre en flott julesang og så skal dere få en oppskrift på verdens beste julekaker. Hos meg blir det ikke jul uten julekake!


Julekaker   (3stk)
6dl melk
250gr margarin
200gr sukker
1kg hvetemel
2ts kardermomme
1pose tørrgjær
250gr rosiner
200gr sukat

Smelt smør, ha i sukker og rør ut. Ha i melk. Bland i resten.
Heves!
Rosiner og sukat skal tilsettes etter heving.
Skjær rundt kaka med kniv og dytt godt ned på midten.
Heves i 30min, stekes på nederste rille.
175grader i 45min.

Håper dere får lyst til å prøve julekakene mine!
Lykke til!
Klem fra Trine






1 kommentar:

Anita Lise sa...

Nydelig eske :) Ønsker deg en fin advent! klem