onsdag 4. desember 2013

Advents-luke 4.desember




Hei
  Da var vi kommet dag 4 i adventskalenderen, og det er min (Gunn)sin dag til å inspirere dere. Dagene bare raser avgårde, men det blir nok jul likevel og man rekker som regel det man skal.
Før jeg viser dere hva jeg har laget, kan dere jo ta en titt på denne videoen. Det er en sang til å bli i godt humør av.



I


I utgangspunktet hadde jeg tenkt å lage et julebilde på canvas. Men, underveis ble det en smule forandring. 
Jeg har dette flotte stemplet fra Mo Manning " Hanging Star" og hadde lyst å bruke det.
Nå har barnebarnet mitt fått eget rom og jeg fant ut at det hadde vært koselig med et bilde over senga.
Så da ble det bilde til han i stedet for Julebilde. Men, det er tenkt som julegave.

Jeg printa ut bilde "Hanging Star" på tynt Letraset papir. Jeg printa det ut i A4 størrelse og fargela det.


Deretter klipte jeg ut selve motivet.

Fargene jeg har brukt er:
Hud: E50-51-00-30-01-R02
Lepper: RV42
Hår: E34-43-31-Y23
Nattdress: B70-BG72-75
Striper: E34-23
Stjerne: Y32-YR12-Y17

Dette var forholdsvis enkelt, bortsett fra at det er en liten utfordring å fargelegge så store motiv.

Da var det bare å få laget bakgrunn på canvas. Her har jeg brukt papir i blåtoner, chipboard, stencil, molding paste, Gesso og diverse malinger.
Så limte jeg bilde på bakgrunnen og deretter stanset jeg ut månen og stjernene som er en TH dies.
Og deretter var det bare å få litt skygger og kontraster.

Syntes det fortsatt manglet noe så da kom alven på månen og fuglen i hjørnet. Den står på en liten lyspære som det står Love på.

Her er et nærbilde

Her ser dere mer av bakgrunnen. Har også brukt Frantage "Shabby White"
Det er meninga at det skal komme litt tekst her også, men finner ikke den jeg vil ha for øyeblikket, så det kommer seinere. Ramme rundt blir det også. Tenkte at den skulle bli hvit.

Da ønsker jeg dere en fin advent og kos dokker.

4 kommentarer:

Lena sa...

Så utrolig flott det ble, en riktig flott julegave til barnebarnet :-)Du er så kreativ og flink!

klem

Kreativmonster sa...

Wow, soooo beautifull!

Chris_P sa...

WOW!!!! Fantastiskt!!!

Magda sa...

Ooooo, this is so, so beautiful!!!
Amazing!
Have a nice December!!
Magda