søndag 8. desember 2013

Advents-luke 8. desember

You will find this post in english on my blog, or feel fre too use Google translate in the sidebar.
***
Hei og velkommen hit til Copic Marker Norge i dag den 8 desember.
I dag er det min, Jill sin tur til å vise dere dagens advent inspirasjon.
Dette er like spennende som det var i fjor, og vi i designteamet vet heller ikke hva de andre har laget og så er det så moro å få noen hint til både julegaver, vakre kort og herlige småting. Jeg koser meg hvertfall glugg ihjel med dette og det håper jeg dere også gjør.
Jeg har laget en gavepose som jeg har fylt med brente mandler, men før jeg viser dere den har jeg valgt ut en av de fineste julesangene jeg vet.


Da håper jeg at det satte dere i skikkelig god julestemning
Her er min inspirasjon til dere
Gaveposen min er laget med et av mine favorittmotiver fra Paper Nest Dolls, og denne finingen heter Gift Giving Avery.  Kreativ Scrapping har henne i gummistempel og du finner det HER

Jeg har laget gaveposen med hjelp av en mal min fantastiske venn Tammy Louise har laget. Denne heter Rolled Bag og er en del av ShapeEZ serien.
Jeg lover dere at disse er skikkelig morsomme å lage og det finnes utallige flotte maler å velge mellom. Er man så heldig at man har en kuttemaskin går det jo racerfort å lage en slik, men jeg har klippet min ut med saks. Det går helt fint det også. I tillegg følger det med en bruksanvisning når du kjøper malen, så det er virkelig enkelt.
Du finner denne i Tammy sin Etsy shop her og tips finner du på Tammy's blog HER
Jeg har en gave til en av dere som kommenterer!
Jeg elsker å gi bort ting og denne gangen gir jeg en heldig som kommenterer på enten dette innlegget her eller på min blogg en fantastisk premie ♥♥
En vinner får den flotte Rolled bag templaten som jeg har brukt fra ShapeEZ by TLC og et Gift Giving Avery stempel fra Paper Nest Dolls
 
 Woohoo, lykke til alle sammen!
Jeg trekker en vinner den 10.12 og vinneren blir lagt ut på bloggen min.
Her er posen min klar til å fylles med herlige brente mandler
Det vakre stemplet er fargelagt med disse Copics:
Hud: E21-51-50-93
Hår: E44-43-42-41
Klær: B95-93-91, W3-1-0, E42-41-40
Prikker: B24-23-21-20
Rød sløyfe: R39-27-24


Maya design papers fra Vintage Basics Autumn collection
Tekst fra Magnolia
Dutch Doobadoo produkter
-Trær, lyktestolpe og en ny nøkkel og hengelås på baksiden.

On the edge Snowflake die fra Tim Holtz som er pålimt en gammel bokside og snøglitter
And an amazing book die from Marianne Design with an old book sheet inside. LOVE this ♥
The Dutch Doobadoo key and lock is covered with white dabber and Frantage, Shabby white.
Aleene's Glitter snow on the snowflakes.


 
Det var mitt prosjekt for i dag 8.desember.
Her er min oppskrift på brente mandler, såååå farlig gode ;)

Brente mandler:

150 gr sukker
1/2 dl. vann
500 gr. ristede mandler
10 gr. smør
evn litt kanel

500 gr mandler med skall ristes i ovnen på 140 grader i 20 min.
Kok opp vann og sukker til det smelter og blir til sirup. Tilsett mandlene og rør godt hele tiden med en tre sleiv. Etter en stund blir mandlene hvite og da skal du bare fortsette å røre. Til slutt blir mandlene karamelliserte og da rører du inn litt smør og så er de ferdige. legg de utover et bakepapir og del de fra hverandre. Avkjøl og pakk i små kremmerhus med en fin pakkelapp på eller putt det i en dekorert pose som jeg har gjort.
 
Takk for besøket og kos dere videre med CMN's adventskalender
Klem fra Jill

5 kommentarer:

Hege sa...

For en herlig juleinspirasjon, Jill!!! Nydelig fargelagt stempel, gaveposen er et kunstverk, brente mandler er egen spesialitet (jeg driver tross alt "Heges hjemmebrenneri" før jul hvert år), og sangen er min absolutte favoritt!

En trivelig adventshelg ønskes deg og alle andre dyktige DT'er i Copic Marker Norge!!

Diger klæm :)

Paper Nest Dolls sa...

LOVE this so much Jill! Thanks for making such a great project ! =)

Anonym sa...

Dette gav inspirasjon! Kjempe flott, gleder meg til å prøve! Hilsen Trude.
( tidl kursdeltager på Stord)

Lena sa...

Så nydelig dette var, fantastisk flott og gjennomført :-)

Også jeg gleder meg hver dag til å se hvilke bidrag dere kommer med, veldig gøy :-))

klem, Lena

Melanie Smith sa...

Pure Perfection! Your coloring is mistake proof!