mandag 9. desember 2013

Advents-luke 9.desember

Da er adventsluke nummer 9 klar til å åpnes, nå går dagene fort til jul.
Jeg koser meg med julebakst, god julemusikk og selvfølgelig julekort - og håper du gjør det samme.
Før jeg røper hva som skjuler seg under luke 9 i CMN sin kalender… nyt denne fine sangen og få litt mer julestemning:)


Jeg er klar med et julegavetips til deg, denne gangen en gave til de voksne.
Jeg gir ofte bort ei vinflaske til de som har alt, putter den i en gavepose
og henger på en lapp med "God jul". Denne gangen har jeg i tillegg pyntet flaska -
men med snørebånd bak til gjenbruk:)


Snømannen er et gammelt stempel på kloss fra Whipper Snapper, fargelagt med copics i disse fargene:
B97,B95,B93,B91 - E44,E43,E42,E41 - W7,W5,W3,W1,W00 - YR27,YR24,YR21

Flere detaljer finner du i bloggen min, HER

Håper du likte tipset - og får lyst til å bruke det.

Til slutt vil jeg dele ei oppskrift med dere, 
havreflarn  
er både enkle, pene og ikke minst gode:
75 gr smør
2,5 dl havregryn
1,5 dl sukker
1 egg
1 ss hvetemel
1 ts bakepulver
***
Smelt smøret og ha i havregryn og sukker. 
Egget piskes litt før det has i. 
Bland bakepulver og mel og tilsett til røren.
Settes på bakeplata med teskje.

St.v. 225 grader i ca.6 minutter. 
Om du vil kan de bøyes over ei kjevle rett etter de er ute fra ovnen.

Lykke til!
Ha ei fortsatt fin førjulstid alle sammen!
Klem fra Kjersti:)




3 kommentarer:

Jill sa...

Nydelig Kjersti!
Elsker motivet og gaven i seg selv er jo genial, men når du lager det så flott som dette blir det jo bare perfekt!
God forjulstid vennen
Klemmer

Anonym sa...

Så vakkert pyntet vinflaske Kjersti ❤️❤️Herlig motiv og som vanlig vakkert fargelagt❤️ Tusen takk for inspirasjonen❤️ God førjulstid til deg også❤️
Klem fra Anne

Lena sa...

Så utrolig flott pyntet vinflaske, og motivet er fantastisk - en nydelig presang å gi :-)

klem, Lena