mandag 11. desember 2017

Adventskalender 11. desember 2017

Så var det Lisabeth som prøver seg på nye ting i adventskalenderen. Som vanlig så setter jeg på julesangen først.



I dag skal jeg vise dere en trekanteske. Ideen fikk jeg av en kollega som ønsket en eske hun kunne ha gavekort i. Hun hadde kjøpt en trekanteske på en messe en gang og lurte på om jeg ikke kunne lage et par sånne til henne. Så jeg kikket på den og satte i gang. Her ser du en av de jeg lagde. Nederst har jeg også laget en mal hvis noen andre har lyst til å prøve seg på den og ikke vil gjette slik jeg gjorde.

Motivet jeg har brukt på boksen er pepperkakene til Power Poppy. De er små og søte og passet perfekt!


 Vi kan jo se litt nærmere på pepperkakene jeg har fargelagt.


Her ser vi esken rett fra siden. Man kan tydelig se hullene, og tråden jeg har benyttet for å knyte esken sammen.


Og er ser vi tydelig både overflaten og siden samtidig


Her kan du se hvordan esken er satt sammen litt tydeligere. Lokket ligger "utenpå" den nederste delen, og alt er bundet sammen med en tråd som er lett å knyte opp og dermed er esken lett å åpne.


 Jeg har også laget en mal. Den sorte, hele linje er hvor man kutter basen, mens den røde stiplete linja er hvor man perger. Begge sidene er like store. De grønne sirklene er hvor man kan lage hull. Du velger selv hvor du vil ha hullene, bare husk på at hvis de er mot bretten på lokket så må de være mot kanten på bunnen, og mye lenger inn (hvis du ser bildet over så skal ikke enden på den siden av boksen være rett), og motsatt.

Dekorasjonen velger man selv, men det er ikke så vanskelig å skjære ut litt mindre trekanter for å pynte med papir. Man kan også pynte inni med både papir og tekst, og det er god plass til for eksempel et gavekort.


Motivene er fargelagt med:
pepperkake: E42, E43, E44, E47
gul: Y13, Y19
grønn: YG01, YG63, YG67
rød: R22, R24, R59
grå: C1, C3, C9
+ hvit penn

Med under to uker igjen til jul så håper jeg dere ligger godt an så dere ikke behøver stresse så mye. Selv er jeg snart ferdig med julekortene, og gavene er også påbegynt. Jeg tror det er først julen jeg er så tidlig ute!

Ikke glem at utfordringen vår avsluttes i kveld!

Ingen kommentarer: